Tijd voor een nieuwe website!
Maar waarom? onze website ziet er toch nog goed uit?
Indruk en vernieuwing
Waarom zou ik zaken willen doen met een bedrijf dat ruim 4 jaar geleden voor het laatst zijn website heeft aangepast? Ik neem graag iets af bij bedrijven met een actieve, levendige uitstraling en mensen houden nu eenmaal van vernieuwing.
Daarom zeg ik ook altijd tegen ondernemers, die het vernieuwen van hun website niet nodig vinden, omdat ze genoeg werk hebben. “Als je een website hebt, ben je online vindbaar en is het om een goede indruk achter telaten bij je bezoekers om betrouwbaar en vernieuwend over te komen”. Jouw website is nu eenmaal je online visite kaartje en representeert, wie en wat jouw bedrijf is! Jij draagt toch ook niet 4 jaar de zelfde kleren?
“des te vaker jij iets plaatst op jouw website des te beter je vindbaar”
snelheid en vindbaarheid
Zoek machines als google worden getriggerd als er geregeld een update op de website plaats vind. Denk hierbij aan een weekelijkse blog, met hier in de producten van heb nu.
des te vaker jij iets plaatst op jouw website des te beter je vindbaar zult zijn op google en andere zoek machines
houd bij het plaatsen van updates ook rekening met zoekworden en afbeeldingen. Natuulijk is het ook belangrijk om goed door te linken naar andere websites. Ook dit heeft namelijk invloed op de vindbaarheid van je website.
Het is altijd belangrijk om niet met oog kleppen op naar je website te kijken. Probeer het door de ogen van de klant te zien. Wat hier bij helpt is om vrienden de website te laten uit testen. Hoor hun mening aan en pas eventueel dingen aan waar tegen aaan word gelopen.
Betrouwbaarheid
Een website die lang geen update heeft gehad komt niet betrouwbaar over. Klopt de informatie nog die er opstaat?
De snelheid van de website is natuurlijk ook belangrijk.
Uit onderzoek (waaronder dit interne onderzoek van Google) is namelijk gebleken hoe sneller je website of webshop is, hoe langer men op je website zit en hoe meer pagina’s zij zullen bezoeken. Als webshopeigenaar wil je niet dat je bezoeker maar één pagina bezoekt.
Dat betekent namelijk direct dat de bezoeker niet over gaat tot koop en de kans dat hij of zij terugkeert is zeer gering.